Jak ćwiczyć by długo utrzymywać dobrą formę?

Regularna aktywność fizyczna jest bardzo ważna dla naszego zdrowia. Dzięki niej długo będziemy zdrowsi i zmniejszamy ryzyko zachorowania na choroby układu krążenia. Podczas wysiłku, w naszym organizmie wydzielają się endorfiny, przez co czujemy się szczęśliwsi. Ale co zrobić by ta sielanka trwała jak najdłużej i jak ćwiczyć by utrzymać dobrą formę?

Z pewnością najważniejsza w ćwiczeniach jest systematyczność i motywacja. Musimy wciąż wyznaczać sobie nowe cele i wykonywać te ćwiczenia, które lubimy aby zbyt szybko z nich nie zrezygnować. Po dłuższej przerwie w ćwiczeniach ciężko będzie znaleźć chęci do regularnej aktywności.

Źródło: flickr.com, alancleaver

Źródło: flickr.com, alancleaver

Zasady pozwalające na utrzymanie dobrej formy

Ulubione ćwiczenia i najlepsza pora do ćwiczeń

Warto znaleźć swoje ulubione ćwiczenia. Każdy z nas ma inną budowę ciała, z tego powodu nie można określić, które ćwiczenia są dla wszystkich najlepszym rozwiązaniem. Trzeba próbować różnych aktywności i wybrać tą, która odpowiada nam najbardziej.

Jeżeli lubimy wcześnie wstawać, nie lubimy długo spać i czujemy, że z rana mamy najwięcej energii to oznacza, że jest to dla nas najlepsza pora do ćwiczeń. Niektórzy z nas „ożywają” dopiero wieczorem bo wtedy czują ogromny przypływ sił. Takie osoby powinny ćwiczyć właśnie wieczorem.

Źródło: flickr.com,aryaziai

Źródło: flickr.com,aryaziai

Odpowiednia dieta

Do ulubionych ćwiczeń warto włączyć odpowiednią dietę, która uzupełni wszystkie substancje odżywcze, witaminy i sole mineralne, które tracimy podczas wysiłku. Dla pewności, że wraz z pokarmem dostarczamy sobie wszystkich odpowiednich mikroelementów warto udać się do dietetyka.

 Wysypianie się

Aby mieć siły na codzienne ćwiczenia należy dobrze się wyspać. Dzięki temu będziemy mieli więcej energii przez co, każdego dnia będziemy mieli chęci do zwiększonej aktywności fizycznej.

Stopniowe zwiększanie intensywności ćwiczeń

Jeżeli poczujemy, że wykonywane przez nas ćwiczenia wykonujemy bez najmniejszego problemu, możemy stopniowo zwiększać ich intensywność bądź czas wykonywania. Oczywiście nie należy przesadzać i powoli wprowadzać wszelkie zmiany w treningu.

Źródło: freepik.com

Źródło: freepik.com

Urozmaicanie ćwiczeń

Ciągłe wykonywanie tych samych ćwiczeń może się znudzić. Dlatego, aby temu zapobiec powinniśmy wprowadzać w nich jakieś małe urozmaicenia. Jeżeli naszym ulubionym sportem jest bieganie bądź jazda na rowerze, dobrym sposobem na zmianę będzie po prostu zmiana trasy. W przypadku gdy lubimy gimnastykę, możemy ćwiczyć przy nowej muzyce oraz dodać kilka nowych elementów do ćwiczeń.

Ponoć najważniejsze w życiu jest robienie tego co się kocha i co sprawia przyjemność. Podobnie jest z regularnymi ćwiczeniami. Powinniśmy wykonywać takie ćwiczenia, które lubimy i sprawiają nam największą przyjemność. Dzięki temu, na długo zachowamy dobrą formę.